Klachten

Wij doen ons uiterste best om onze begeleiding af te stemmen op de wensen van onze cliënten en die van hun ouders en verwanten. Onze ambities zijn groot, hierin zijn we nou eenmaal eigenwijs. Toch realiseren we ons dat ons voornemen niet altijd slaagt. Er kunnen situaties ontstaan waar jij, als je bij ons woont, werkt of dagbesteding krijgt, ontevreden over bent. Dit geldt natuurlijk ook voor jouw ouders en verwanten. Deze ontevredenheid noemen we een klacht. En klachten, daarover gaan we met elkaar in gesprek.

Dus, als je niet tevreden bent over de woonvorm of het appartement waar je woont. Je vindt het eten niet lekker of de was wordt in jouw ogen niet goed gedaan. Je stoort je enorm aan gedrag van een medebewoner. Je vindt je werk of dagbesteding niet (meer) leuk. Je bent niet tevreden over de begeleiding die je krijgt, je wordt gepest of bent ergens boos over. Wacht niet te lang en laat het ons weten. Samen zoeken we naar een passende oplossing.

Hoe en met wie bespreek je jouw klacht:

  • Je probeert het eerst op te lossen met jouw persoonlijk begeleider.

  • Als dat niet lukt, dan ga je in gesprek met het manager zorg van jouw locatie (gegevens zijn op te vragen via jouw persoonlijk begeleider).

Lukt dit ook niet, dan kun je altijd in gesprek gaan met onze eigen klachtenfunctionaris. Onze klachtenfunctionaris is bereikbaar via e-mail: klachtenfunctionaris@de-passerel.nl, telefoon: 055-3683838 en ons postadres. De Passerel, ter attentie van de klachtenfunctionaris, Postbus 40018, 7300 AX Apeldoorn

Mochten we er binnen De Passerel samen niet uitkomen, dan kun je een groep mensen die jou niet kent vragen om jouw klacht te onderzoeken. Deze groep mensen noemen we een klachtencommissie. Deze commissie is onafhankelijk en onpartijdig. Zij behandelen jouw klacht vertrouwelijk, ze praten er dus niet met andere mensen over. Het kan zijn dat deze commissie met jou, jouw ouders, verwanten en met onze begeleiders wil praten. Hierna krijg je hun advies per brief.

De contactgegevens van de externe klachtencommissie Pluryn zijn: Industrieweg 50, 6541 TW Nijmegen, e-mail: klachtencommissie@pluryn.nl